ساخت زیورآلات, مقالات, مقالات هنری

مواد و وسایل مورد نیاز در ساخت زیورآلات و جواهرات

مورد نیاز در ساخت زیورآلات و جواهرات

در مقاله “برای ساخت حرفه ای زیورآلات از اینجا شروع کنید” به برتری جواهرات رزینی و ظرفیت بازار آن، سایت ها و اپلیکشن های ایده یابی و بیان چند ایده جهت بازاریابی و فروش اشاره کردیم. اما در این مقاله قصد داریم به فوت و فن های عملی ساخت جواهرات رزینی بپردازیم.

در مقاله “مواد و وسایل مورد نیاز در ساخت زیورآلات و جواهرات” به سوالاتی چون:

  • برای ساخت زیور آلات و جواهرات رزینی چه چیزهایی نیاز دارم؟
  • کدوم رزین اپوکسی برای کار من بهتره؟ چه پارامتر هایی رو در انتخاب رزین باید در نظر بگیرم؟
  • برای ساخت جواهر آلات چطور خودم قالب درست کنم؟

 

برای ساخت جواهرات رزینی به چه چیزهایی نیاز دارم:

1. رزین اپوکسی:

همانطور که در مقاله "برای ساخت حرفه ای زیورآلات از اینجا شروع کنید" اشاره شد جواهرات و زیور آلات رزینی از رزین های سوپر شفاف اپوکسی هنری ساخته می شوند. مجموعه ایران کامپوزیت کاویان سه گرید اپوکسی شفاف هنری با نام های CR206، CR207 و CR209 ارائه می کند. هر یک از این کدها آن شامل دو ظرف A و B هستند که در صورت اختلاط با نسبت مشخص شده بر روی ظرف و ریختن در قالب می توانند شکل قالب را به خود بگیرند و سخت شوند.

ساخت جواهرات رزینی

1.1 تا اینجای کار ما می دونیم که باید از اپوکسی شفاف هنری استفاده کنیم اما کدوم گریدش برای کار ما مناسب هست؟

در خصوص جواب این سوال می تونم بگم که در صورتیکه ضخامت قالب جواهرات رزینی شما کمتر از یک سانتی متر هست و دوست دارید سطح روی رزینتون حالت محدب داشته باشه و راحت روش خط و خش نیوفته رزین CR206 برای شما مناسبه. این رزین مخصوص حرفه ای های صنعت هنری است!

اگر در اینکار مبتدی هستید و با اصول پخت و حباب گیری آشنایی ندارید پیشنهاد ما برای قالب هایی با ضخامت کمتر از یک سانتی متر  رزین CR207 هست.

اما اگر حباب گیری رزین CR206 برای شما سخت بود یا  قالبتون ضخیمتر از یک سانت هست برای اطمینان از پخت و جلوگیری از مشکلات، بهترین گزینه  رزین CR209 هست که غلظت (یا در اصطلاع علمی: ویسکوزیته) کمتری دارد.

1.2 حالا که می دونیم کدوم رزین رو انتخاب کنیم این سوال پیش میاد که چطور رزین مورد نظرمون رو از ایران کامپوزیت کاویان تهیه کنیم؟

کافیه در  سایت ما ثبت نام کرده باشید و روی محصول در زیر کلیک کنید تا به صفحه فروشگاهی رزین مورد نظرتون برسید و ثبت سفارش کنید و ما هم سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن با حفظ کیفیت و سلامت محصولات خریداری شده شما رو براتون ارسال کنیم. 

 

2. رنگ های جوهری و اکسسوری هایی مثل تکه های ورق طلا یا انواع پودر های اکلیلی:

رزین های اپوکسی هنری ایران کامپوزیت کاویان سوپر شفاف اند و مثل شیشه عمل می کنند اما همانطور که میشه شیشه رو رنگ کرد با ترکیب کردن مقدار کمی از هر رنگی که دلتون می خواد به رزین مایع اپوکسی و مخلوط کردنش می تونید آنها رو رنگ کنید و یا حتی با افزودن اکلیل، تکه های ورق طلا یا هر اکسسوری دیگری به اونها یک جلوه ویژه بدید.

رنگ ها بسته به نتیجه ای که می خواهید در محصول ظاهر شود انواع متفاوتی دارند. برای مثال اگر میخوایید رزینتون رنگ بشه اما شفافیت خودش رو از دست نده باید از رنگ های جوهری استفاده کنید. اگر دنبال این هستید که محصول حالت متالیک به خودش بگیره رنگ های صدفی یک نتیجه خارق العاده به شما می دهند و در پایان اگر دنبال رنگ های یکدست مات هستید رنگ های پودری و خمیری مناسب کار شماست.

رنگ های جوهری و اکسسوری هایی مثل تکه های ورق طلا یا انواع پودر های اکلیلی

رنگ های جوهری و اکسسوری هایی مثل تکه های ورق طلا یا انواع پودر های اکلیلی رنگ های جوهری و اکسسوری هایی مثل تکه های ورق طلا یا انواع پودر های اکلیلی

 

2.1 وسوسه شدید با استفاده از رنگ ها و اکسسوری ها چند تا طرح خلاقانه بزنید؟!!

بفرمایید این شما و این دنیایی از رنگ هایی که ایران کامپوزیت کاویان ارائه می کنه، کافیه روش کلیک کنید تا به صفحه خرید برید:

 

3. وسایل مورد نیاز در کار با رزین ساخت جواهرات:

برای کار با رزین اپوکسی استفاده از دستکش و ماسک جزو اصول ضروری و اولیه است غیر از اون به وسایلی چون ظروف مدرج پلاستیکی و قاشق یا چوب بستنی جهت اختلاط پارت A و B رزین یا رنگ ها و اکسسوری ها نیازهست که خداروشکر اونها رو هم در فروشگاه ایران کامپوزیت کاویان داریم. قبل از اینکه با کلیک بر روی عبارت آبی رنگ فروشگاه ایران کامپوزیت کاویان وارد صفحه خرید بشید ویدیو زیر رو در خصوص نکات و ابزار مورد نیاز در کار با رزین اپوکسی مشاهده کنید.

4. وسایل پرداخت:

این وسایل جهت تکمیل جواهرات شما بابت استفاده به کار می رود و شامل:

  • سوهان ناخن 4 وجهی یا کاغذ سنباده 100-2000
  • دیریل و یک مته کوچک جهت ایجاد سوراخ
  • قلاب یا پایه گوشواره/ گردنبند – زنجییر گردنبند
  • انبر
  • چوب در صورتیکه بخوایید بخشی از کارتون رو با چوب ترکیب کنید

برای تهیه این ابزار باید یه سری به بازار بزنید و مطابق سلیقه اتون و کاربرد مد نظرتون اقدام به خرید کنید.

 

5. قالب سیلیکونی:

بابت شکل دادن به رزین به قالب نیاز خواهید داشت و در این خصوص می تونید از قالب های سیلیکونی صنعتی مخصوص جواهر آلات در بازار استفاده کنید چون شکل خودشون رو حفظ می کنند و به رزین نمی چسبند لذا بعد از اتمام کار قطعه رزینی راحت از آن جدا می شود. ما هم قطره ای از تنوع دریای قالب های سیلیکونی صنعتی در طرح های مختلف رو در فروشگاه ایران کامپوزیت کاویان عرضه کردیم و شما می تونید از بین این طرح ها انتخاب و اقدام به خرید کنید.

اینکار رو با خودتون نکنید!!

منتها گاهی جهت اعمال تنوع میبینیم برخی از هنرمندان سراغ قالب های سیلیکونی و مولد های شیرینی پزی می روند و در پایان کار شاهد چسبندگی رزین به قالب و خراب شدن سطح آن حین جدا شدن خواهد بود. توصیه اولیه ما به شما اینه که برای هر کاری از وسایل مخصوص به اون کار استفاده کنید و سراغ قالب های شیرینی پزی نرید اما اگر هنوز اصرار دارید می تونید از روغن سیلیکون یا اسپری های جدا کننده استفاده کنید تا قطعه راحتتر و به سلامت جدا شود.

 

سوال: این جداکننده ها رو از کجا تهیه کنیم و چطور استفاده کنیم؟

می تونید با سرچ عبارت واکس جدا کننده، روغن سیلیکون یا اسپری جدا کننده در قسمت سرچ بالای صفحه خانه وارد بخش فروشگاهی هر محصول شوید و بابت استفاده هم فقط کافیه قبل از ریختن رزین در قالب یک لایه نازک از آن را روی سطح قالب که در تماس با رزین خواهد بود اعمال کنید.

اخطار در باب سلامتی:

در نظر داشته باشید قالب های استفاده شده برای رزین را هیچ وقت در مصارف پخت مواد غذایی و شیرینی جات استفاده نفرمایید.  

 

پس اگر بخواییم به کارمون تنوع بدیم و قالب منحصر به فرد خودمون رو با خلاقیت خودمون داشته باشیم چیکار کنیم؟

ساده است، خودمون میسازیمش!! با چی؟ با پک سیلیکون قالب گیری RTV2 که هیچ محدودیتی در  اعمال طرح و شکل ندارد.

برای ساخت قالب های هنری ایران کامپوزیت کاویان پک های سیلیکون قالبگیری RTV2 در دو رنگ بی رنگ و سفید رنگ رو توصیه می کند، هر یک از این دو پک مثل رزین ها شامل دو ظرف A و B میشه که در صورت اختلاط با هم و پخت شدن یک قالب سیلیکونی انعطاف پذیر با استحکام بالا به شما می دهد و بارها و بارها قابل استفاده است.

اگر نمیدونید چطور با پک سیلیکون RTV2 کار کنید و قالب های زیوآلات خودتون رو بسازید. ما فکر اونجا رو هم کردیم و در مقاله بعدی با آموزش ویدیویی ساخت قالب رو خدمتتون ارائه نمودیم.

سیلیکون قالب‌گیری (RTV2) درجه یک

450,000 تومان2,150,000 تومان

اگر بعد از همه این توضیحات در تهیه مواد و وسایل مورد نیازتون مردد بودید و نیاز به توضیحات بیشتر یا مشاوره داشتید با ما تماس بگیرید مشاورین فروش ما در تلاش هستند شما بهترین تجربه خرید رو داشته باشید تا مطمئن باشید چیز اضافه ای نخریدید و خرید هاتون کاملا انتظاراتتون رو برآورده می کنند.

شماره تماس شرکت ایران کامپوزیت کاویان تولید کننده تخصصی صنعت کامپوزیت، رزین و الیاف

شماره تماس شرکت ایران کامپوزیت کاویان تولید کننده تخصصی صنعت کامپوزیت، رزین و الیاف

جمع بندی:

حالا که با خوندن مقاله "برای ساخت حرفه ای زیورآلات از اینجا شروع کنید" می دونیم از کجا ایده های ساخت زیور آلات رو پیدا کنیم و با مسیر  و ملزومات فروش و بازاریابی جواهرالات رزینی آشنا شدیم. و با مطالعه این مقاله می دونیم چه مواد و ابزاری احتیاج داریم و از کجا اونها رو تهیه کنیم. وقتش شده تا آستین ها رو بالا زده و دست به عمل بزنیم. بعد از این مقاله می تونید با مطالعه مقاله "ساخت گردنبند و گوشواره رزینی" نکات و فوت و فن های ساخت قالب رزینی و ساخت جواهرالات رزینی رو در قالب متن و ویدیو یاد بگیرید و بعد از اون به مطالعه مقاله "ساخت دستبند های رزینی" بپردازید.

سخنی با خوانندگان:

مجموعه آموزشی و تولید محتوای ایران کامپوزیت کاویان به عنوان یک مرجع دانش محور در صنعت رزین و کامپوزیت با تلاش در جهت افزایش دانش و مهارت مخاطبین خود رویای ارتقای این صنعت را مورد هدف قرار داده است لذا خوشحال خواهیم شد با به اشتراک گذاشتن بازخود خود در قالب کامنت یا پرسش سوالات خود در قسمت زیرین مقالات ما را در تحقق این اهم یاری فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *