اخبار صنعت کامپوزیت

نمای ساختمان با استفاده از سیستم GFRP 

ساختمان با استفاده از سیستم GFRP

هنگامی که گروه Northstar Technologies  در ناپل، فلوریدا یک نمای ساختمان با استفاده از سیستم GFRP  تولید کرد، رهبران شرکت می دانستند که قوانین ساخت و ساز گریبانشان را می گیرد.

نمای ساختمان با استفاده از سیستم GFRP

نمای ساختمان با استفاده از سیستم GFRP

بنابراین، زودتر برای دریافت تأییدیه محصول در منطقه ای طوفانی در فلوریدا و ثبت مقاومت سازه در برابر شدت  400 کیلومتر در ساعت اقدام کردند. سیستم پنل دیواری کامپوزیتی خارجی EXOSHELL™ Northstar با موفقیت آزمایش شد. و راه را برای ساخت این اقامتگاه منحصر به فرد 950 متر مربعی هموار نمود.

با این حال، تست واقعی در سپتامبر 2022، زمانی که طوفان Ian درست در شمال ناپل به خشکی رسید، انجام شد. پاول اینگله، مدیر عامل گروه Northstar Technologies می گوید: “هنگامی که طوفان Ian رخ داد. این خانه تازه بازرسی ساختاری گردید و اصلا پنجره و دری نداشت. با این حال این خانه در معرض طوفان هیچ آسیبی ندید.

ویژگی سیستم از این قرار است: ” پنل های دیواری EXOSHELL شامل یک روکش زره بالستیک سطح 1 است. که با رزین پلی استر و فایبرگلاس که با UV پالتر می شود. هر پنل که تقریباً دو تا سه کیلوگرم در متر مربع وزن دارند، یکی از اجزای سیستم ساختمان. EXOSTRUCTURE Northstar برای بازارهای مسکونی و تجاری هستند. ین سیستم همچنین شامل اجزای مناسب ساخت کف و سقف ساختمان است.

پروژه‌های ساختمانی پس از طراحی سه‌بعدی مدل توسط Northstar انجام می شود. سپس مدل ها تبدیل و به ماشین‌ کارهای CNC و فرز در کارخانه Bonita Springs، فلوریدا ارسال می‌شود.

دیوارهای پیش ساخته، بخش‌های کف و بخش‌های سقف به طور کامل مونتاژ می‌شوند. سپس برای نصب به محل کار تحویل می گردند. پس از اعمال عایق و پوشش آتش نشانی، پنل‌ها را به روش سنتی می پوشانند.

در کنار مزایای معمول GFRP – مانند مقاومت در برابر پوسیدگی و کپک که حداقل انتظار صاحب ساختمان برای فروش است – Northstar، پنلی با قابلیت های. این شرکت به جای استفاده از دیوارهای باربر در داخل خانه، از یک خرپای ستون و تیر استفاده می کند که امکان ایجاد سکوهای باز و حذف دیوارهای باربر در داخل خانه را فراهم می کند.

کایل مک لافلین، مدیر فروش ارشد گروه فناوری نورث استار، می گوید: “از آنجایی که سازه ها پنلی هستند. توسعه سازه های عمودی و افقی ساختمان به راحتی انجام می شود.” “اگر [صاحبان خانه] بچه دارند، می خواهند یک طرف خانه درآمدزا داشته باشند. یا به طور دیگری سبک زندگی خود را گسترش دهند، می توانیم به راحتی یکی از پانل ها را برداریم، آن را به پهلو منتقل کنیم، سه پانل دیگر اضافه کنیم و اساساً اتاق دیگری برای آنها ایجاد کنیم.”

وزن سبک GFRP همچنین امکان استفاده از جرثقیل های سبک مقرون به صرفه تر برای قرار دادن پانل ها در محل و کاهش نیازهای پایه را فراهم می کند. Northstar در فونداسیون‌های بتنی خود از Owens Corning Fiberglas™ Rebar استفاده می‌کند تا در برابر خوردگی ناشی از آب‌های زیرزمینی پر نمک مقاومت کند، عاملی که به عنوان یکی از دلایل خرابی میلگرد و فروپاشی فاجعه‌آمیز یک مجتمع مسکونی در میامی در سال ۲۰۲۱ ذکر شد.

نمونه اولیه نمای ساختمان با استفاده از سیستم GFRP در ناپل، که انتظار می رود تا ژوئن گواهی سکونت را دریافت کند. مدت زیادی در حال ساخت بوده است. با این حال، اینگلس انتظار دارد که سازه‌های پانلی ۳۰۰۰ فوت مربعی آینده حدود ۱۲ روز طول بکشد. تا قبل از آماده شدن برای بازرسی سازه‌ای در مقایسه با چند ماه مورد نیاز برای خانه‌های ساخته شده از بلوک بتنی یا قاب سنتی، ساخته شود.

اینگلس معتقد است که GFRP قادر است تا ساخت و ساز مسکونی را به طور کامل تغییر دهد.  او به آتش‌سوزی‌های جنگلی که خانه‌های کالیفرنیا را ویران کرده است اشاره می‌کند و می‌گوید: «این یکی دیگر از دلایلی است که کامپوزیت‌ها انتخاب بهتری هستند».

منبع: سایت www.compositesmanufacturingmagazine.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *