اخبار صنعت کامپوزیت

ALEC2 یک ماده سرامیکی 100% پایدار ضد حریق سبک و عاری از پلیمر

cw products alec2 heat treated

شرکت خدمات تحقیقاتی و صنعتی کاربردی (ARIS) در گرینزبورو (کارولینای شمالی، ایالات متحده) در همکاری با شرکت توسعه کسب و کار WT&C در آلبرتا (کانادا). از توسعه یک ماده سرامیکی در حال ثبت اختراع که 100% پایدار، نسوز، سبک و عاری از پلیمر است، با نام ALEC2 خبر داد. این ماده برای تولید انواع محصولات هوافضا مانند اجزای ساندویچ پانل و لاینر بار مناسب است.

هم چنین این ماده برای استفاده در صنایع دریایی و سایر بازارهای هدف، انعطاف پذیر می باشد.

طبق گفته شرکت ARIS، فراورده ALEC2 از حدود 85 درصد زباله معدنی صنعتی دوستدار محیط زیست تشکیل می شود.

ALEC2 همچنین کاملا قابل بازیافت است و آثار کربنی ناشی کمتری از تولید قطعات کامپوزیتی هوافضا دارد.

ALEC2 ماده سرامیکی 100% پایدار ضد حریق سبک عاری از پلیمر

ایمنی در این صنعت اهمیت بالایی دارد. بنابر این طراحی مواد سرامیکی به گونه ای است که نه تنها مقاوم در برابر آتشند، بلکه با قابلیت هدایت حرارتی کم،  ایمنی خدمه و مسافران را افزایش میدهند.

در عین حال تأثیر و خطرات آتش سوزی در هواپیما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. این ویژگی با ماهیت کاملاً عاری از پلیمر مواد، از انتشار بخارات سمی در صورت آتش سوزی جلوگیری می کند.

گفتنی است که ALEC2 حتی بیشتر در مقایسه با آلومینیوم و کامپوزیت های پلیمری سبک تر است. ( تقریباً 1/5 برابر چگالی آلومینیوم و 1/3 برابر چگالی اپوکسی تقویتی با الیاف کربن ). دمای نرم شدن آن حدود 1000 درجه سانتیگراد، استحکام فشاری 750-1000 psi و استحکام خمشی 450 psi است. این ماده را می توانید میخ بزنید، ماشین کاری کنید، بچسبانید و  انواعی ازقالب های پیچیده را با آن تهیه کنید.

ARIS پیش بینی می کند که این ماده جدید تأثیر بسزایی بر صنعت مواد هوافضا خواهد داشت.

منبع: سایت compositesworld.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *