ترکیب رزین و چوب, مقالات, مقالات هنری

مقدمات تبدیل شدن به یک کارآفرین هنری با ترکیب چوب و رزین

چوب و رزین min

ترکیب چوب و رزین و خلق شاهکاری در کارآفرینی هنری:

چوب و رزین هردو سالهاست که به تنهایی جای خود را در بازار دکوراسیون داخلی و محصولات آنتیک باز نموده اند. امروزه ترکیب این دو می تواند شاهکاری در خلق محصولات  زیبا و منحصر به فرد باشد. این مواد در ایران به وفور یافت می شوند، قیمت مناسبی دارند و این بازار هنوز جای رشد زیادی دارد و همه اینها به این معنی است که  این شاخه هنری یک گزینه های عالی برای کارآفرینی و درامدزایی در ایران است.

 

برخی از فعالان صنعت محصولات ساخته شده از چوب و رزین در ایران عبارتند از:

  • شرکت وودکده
  • شرکت طراحی و ساخت گریت کابینت
  • دست سازه های چوب و سنگ
  • گالری کالروی
  • میرکاگالری

این شرکت ها با تولید محصولات متنوعی از چوب و رزین در بازار داخلی فعالیت می کنند. اما هنوز این شاخه کارآفرینی پتانسیل کار بسیاری دارد. یک ایده خلاقانه در این صنعت و ترکیب آن با هنر اصیل ایرانی می تواند منجر به تولید محصولات با کیفیتی شود که بازارهای  داخل و خارج از کشور را فتح کند.

اگر برای شروع این کسب و کار ترغیب شده اید قدم بعدی انتخاب یک محصول و حوزه مشخص در این صنعت و شخصی سازی کردن کسب و کارتان با ایده های جدید است؛ در ادامه برخی از این محصولات و حوزه ها معرفی شده است:

 

در اینجا چند ایده برای کارآفرینی با محصولات ساخته شده از چوب و رزین در ایران آورده شده است:

 

    ساخت میزها، صندلی ها و انواع مبلمان

رزین های مصرفی در این صنعت شفاف هستند و می توانند به زیبایی طرح و تراش های چوب را به نمایش بگذارند و آرامش و زیبایی طبیعت را به آثار هنری شما بیافزایند. علاوه براین می توان از این قابلیت رزین استفاده کرد و با ترکیب آن با سنگ های تزئینی یا گل های طبیعی این جلال و شکوه را دو چندان کرد.

 

    ساخت میزها، صندلی ها و انواع مبلمان ساخت میزها، صندلی ها و انواع مبلمانساخت میزها، صندلی ها و انواع مبلمان

 

قابلیت دیگر رزین رنگ پذیری آن در ترکیب با انواع رنگ های مایع و پودری است که می تواند به شما در ساخت طرح های منحصر به فرد و شخصی سازی شده کمک شایانی نماید.

 

رنگ پذیری رزین رنگ پذیری رزین

 

ترکیب رزین با چوب در ساخت میزها، صندلی ها و سایر مبلمان علاوه بر ایجاد زیبایی های بصری بخاطر دوام بالا در برابر آب و خراش، طول عمر محصولات را برای استفاده در خانه، رستوران ها، هتل ها و سایر مکان هایی که محصول مدام تحت تنش و ضربه است بالا می برد.

 

ترکیب رزین با چوب

 

    ساخت تابلوها و سایر لوازم دکوری

تابلوها و سایر لوازم دکوری که از چوب و رزین ساخته شده اند، می توانند به زیبایی دکوراسیون منزل یا محل کار شما اضافه کنند. این محصولات برای هدیه دادن نیز مناسب هستند. رزین ها به صورت شفاف و رنگی می توانند به نقاش ها و هنرمندان کمک کنند تا طرح های برجسته و سه بعدی خود را اعمال کنند و محصولات در کلاس جدیدی وارد بازار نمایند.

 

ساخت تابلوها و سایر لوازم دکوری ساخت تابلوها و سایر لوازم دکوری ساخت تابلوها و سایر لوازم دکوری

 

علاوه بر آن این تابلو ها بخاطر ذات شفاف رزین که قابلیت عبور نور را دارد می تواند با سایر محصولات روشنایی ترکیب شود و نسل جدیدی از هنر را به جهان عرضه نماید.

ذات شفاف رزین

 

    ساخت جواهرات و  زیورآلات

زیورآلات از چوب و رزین ساخته شده اند، می توانند زیبا و منحصر به فرد باشند و نظر هر کسی را در هر سنی به خود جلب کنند. به علاوه، این دو ماده حساسیت زا نیستند و می توانند خلاقیت شما را در دنیایی از تنوع شکوفا کنند. کافیه سری به برنامه Pinterest یا یوتیوب بزنید و با دنیایی از ایده ها و روش های ساخت آشنا بشید.

 

ساخت جواهرات و  زیورآلات  ساخت جواهرات و  زیورآلاتساخت جواهرات و  زیورآلات

 

 

    ساخت وسایل آشپزخانه

امروزه عصر، عصر تنوع طلبی است و محصولات منحصر به فرد بیشتر از هر محصول دیگری در بازار خواهان دارد. محصولات چوبی در بازار و وسایل آشپزخانه بازه وسیعی را به خود اختصاص داده اند و شما می توانید با کمی خلاقیت و  یادگرفتن تکنیک های رزینی محصولات منحصر به فرد خود را عرضه کنید و جای خود را در این بازار بدست آورید. علاوه براین رزین دوام چوب را در برابر ضربه و آب بالا می برد و نسبت به محصولات حال حاضر بازار مزیت های فراوانی دارد.

ساخت وسایل آشپزخانه ساخت وسایل آشپزخانه

    ساخت وسایل بازی

ساخت وسایل بازی از ترکیب چوب و رزین، می تواند یه هدیه زیبا و لوکس به ارمغان آورد و نظر هر گروه سنی را به خود جلب کرده و دلبری کند. گاهی اوقات یک شطرنج با مهره های شیشه های یا مرمر مانند یا صفحه شطرنجی با طرح زمینه دریا می تواند چنان توجه مخاطب را به خود جلب کند که چندبرابر قیمت یک شطرنج سیاه سفید معمولی با مهره های ساده ی پلاستیکی سیاه و سفید بابت آن هزینه کند.

 

ساخت وسایل بازی ساخت وسایل بازی ساخت وسایل بازی

 

اگر شما به تکنیک های رزین و نقاشی مسلط هستید فقط محدود به ساخت تابلو های رزینی نیستید یک گزینه دیگر شما می تواند ساخت پازل های منحصر به فرد با نقاشی و امضای خودتان باشد.

 

تکنیک های رزین و نقاشی

 

هنوز به شروع این کار ترغیب نشده اید؟!! پس بیاید سراغ گزینه بعدی تا ذوق شما را با نمایش دنیایی از تنوع و مشتریان تضمین شده قلقلک بدیم.

 

    ساخت هدایا

خرید هدیه همیشه یک چالش بوده، مشتری دنبال یک چیز زیبا، منحصر به فرد خاص و چشم نواز می گردد که ماندگاری بالایی داشته باشد. مثلا هیچ کس حلقه ازدواجی که می خواهد با آن خواستگاری کند را در یک جعبه ساده نمی گذارد مگر اینکه بخواهد تا آخر عمر توسط همسرش مورد سرزنش قرار گیرد.

 

ساخت هدایا ساخت هدایا

 

علاوه براین همه ما دوست داریم، چشم های فرد گیرنده با دیدن هدیه ما قلبی شکل شود و هربار که آن را می بیند یاد ما بیفتد و لبخند بزند. مثل دختری که یک کیف ساخته شده از چوب و گل هدیه می گیرد و متوجه می شود این هدیه یک محصول منحصر به فرد دست ساز با تولید محدود است.

 

هدیه رزین هدیه رزین هدیه رزین

 

گاهی هم هدیه برای کسی است که برای آن احترام زیادی قائلیم و قصد داریم با یک هدیه ویژه و لوکس از آن قدر دانی کنیم. تنوع دنیای رنگ، رزین و اصالت چوب آپشن های زیادی را برای مخاطبان ایجاد می کند تا هنر شما را در خدمت بگیرند و با یک شاهکاری هنری یکدیگر را شگفت زده نمایند.

 

هدیه رزین هدیه رزین هدیه رزین

 

اگر نیاز مخاطب را به درستی شناسایی کنید و در راستای افزایش دانش و تکنیک های خود همواره کوشا باشید می توانید با به خدمت گرفتن خلاقیت خود به یک کارآفرین هنری موفق تبدیل شوید و در این مسیر مجموعه ی ایران کامپوزیت کاویان با در اختیار گذاشتن مواد اولیه با کیفیت و دانش و آموزش تخصصی در کنار شماست.

 

هدیه رزین هدیه رزین هدیه رزین

در قدم بعدی مفتخریم اعلام نماییم مجموعه ایران کامپوزیت کاویان در راستای ارتقا صنعت کارآفرینی هنری به زودی سایت رو مجهز به مقالات و ویدیو های آموزشی در این زمینه ساخت انواع محصولات هنری رزینی خواهد کرد، لذا جهت دستیابی به ایده ها و تکنیک های جدید فقط کافیه هر چند وقت یکبار به سایت ما سر بزنید.

در اینجا چند نکته برای موفقیت در کارآفرینی با محصولات ساخته شده از چوب و رزین آورده شده است:

  • خلاق باشید. محصولات شما باید زیبا و منحصر به فرد باشند. اگر ایده خاصی ندارید از نرم افزار هایی چون Pinterest و YouTube ایده بگیرید و سعی کنید با استفاده از خلاقیت خود و تغییر آن طرح های جدید و جذاب ایجاد کنید.
  • کیفیت را در اولویت قرار دهید. از مواد با کیفیت استفاده کنید و محصولات خود را با دقت بسازید. با سر زدن به بخش فروشگاه ایران کامپوزیت کاویان می تونید اقدام به تهیه ی بهترین و با کیفیت ترین رزین نمایید ما سالهاست که مواد اولیه این صنعت را تهیه می کنیم و در این زمینه خبره ایم. در خصوص چوب هم در ادامه توضیح مختصری از انواع چوب های مورد استفاده در این صنعت آورده ایم و خوشحال خواهیم شد اگر تجربه خود را در کار کردن با هریک از انواع چوب در بخش کامنت با ما در میان گذارید.
  • بازاریابی کنید. محصولات خود را به مشتریان بالقوه معرفی کنید. از اینترنت، نمایشگاه ها و بازارهای دست ساز برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید. کارآفرین موفق کسی است که با دیگران همکاری می کند و کار و به دست کاردان می سپارد، در حال حاضر بسترهای آنلاین زیادی چون اینستاگرام، دیجی کالا، دیوار و با سلام آماده همکاری در فروش هستند شرایط اونها رو هم بررسی کنید و برای شناسایی بسترهای جدید دیگر سرچ کنید .
  • قیمت گذاری مناسب داشته باشید. قیمت محصولات خود را به گونه ای تعیین کنید که هم برای شما و هم برای مشتریان مقرون به صرفه باشد. در شروع یک کسب و کار هدف اولیه پیدا کردن جای خود در بازار و شناخته شدن توسط مخاطبین است نه سود!!
  • صبر داشته باشید. کارآفرینی زمان می برد تا به موفقیت برسد. صبر داشته باشید و به کار خود ادامه دهید. تمام تمرکزتون رو برای یکسال روی کار، ایجاد تنوع و دیده شدن بگذارید نه نتایج، موفقیت به زودی در کارگاه شما رو خواهد زد.

با رعایت این نکات، می توانید کسب و کار موفقی در ساخت محصولات ساخته شده از چوب و رزین راه اندازی کنید. ما هم براتون آرزوی موفقیت می کنیم و در کنارتون هستیم.

برخی از بهترین انواع چوب برای استفاده با رزین:

هنگام انتخاب چوب برای استفاده با رزین، مهم است که چوبی را انتخاب کنید که عاری از گره، ترک و سایر نقص ها باشد. همچنین مهم است که چوبی را انتخاب کنید که با رزین سازگار باشد. برخی از انواع چوب با رزین سازگار نیستند و می توانند باعث ایجاد واکنش شیمیایی شوند که می تواند به چوب آسیب برساند.

    بلوط: چوب بلوط یک چوب سخت و بادوام است و یکی از لوکس ترین انواع چوبی است که برای استفاده با رزین بسیار مناسب است. چوب بلوط دارای رگه های زیبا است که می تواند به ایجاد جلوه های چشمگیر در محصولات رزینی کمک کند و از تنوع رنگی بهره می برد در میان انواع آن دسته چوب بلوط های قرمز بیشتر در این صنعت مورد استفاده قرار می گیرد.

    گردو: چوب گردو یک چوب سخت، زیبا و تیره است که دارای رگه های پیچیده و جذاب است که بی نظمی های ظاهری گره های آن می تواند به ایجاد جلوه های خیره کننده در محصولات رزینی کمک کند.

   افرا: چوب افرا یک چوب سخت با تنوع رنگی بالا است که رگه های صاف و یکنواخت دارد و می تواند به ایجاد جلوه های مدرن و شیک در محصولات رزینی کمک کند. از مزایای آن میتوان به آسانی کار با آن و شکل دهی اش و قیمت مقرون به صرفه اش اشاره نمود.

    ماهون: چوب ماهون یک چوب سخت در رنگ های قهوه ای مایل به زرد، صورتی کم رنگ تا قهوه‌ای متمایل به قرمزه با بافتی یک دست و براق داره دیده شده است. این نوع چوب بابت رنگ منحصر به فرد خود می تواند می تواند یک سازه هنری را به یک اثر چشمگیر تبدیل نماید.

    ساج: چوب ساج یک چوب سخت و مقاوم در برابر آب است که برای استفاده با رزین بسیار مناسب است. چوب ساج دارای رگه های قهوه ای تیره و یکنواخت است که می تواند به ایجاد جلوه های کلاسیک و ظریف در محصولات رزینی کمک کند.

در اینجا برخی از نکات اولیه ترکیب رزین با چوب آورده شده است:

چوب را قبل از استفاده با رزین، خوب سمباده بزنید. این کار به ایجاد یک سطح صاف و یکنواخت برای رزین کمک می کند.

از رزین با کیفیت بالا استفاده کنید. رزین های با کیفیت پایین ممکن است با چوب واکنش شیمیایی ایجاد کنند و باعث آسیب به چوب شوند.

دستورالعمل های سازنده رزین را به دقت دنبال کنید. این کار به اطمینان از استفاده صحیح از رزین و جلوگیری از آسیب به چوب کمک می کند.

پس از استفاده از رزین، اجازه دهید رزین به طور کامل خشک شود. این کار قبل از استفاده از محصول رزینی، حداقل 24 ساعت طول می کشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *