اخبار صنعت کامپوزیت

نئوپان ساخته شده از کامپوزیت های بازیافتی

0323 cw news anmet 1

شرکت لهستانی Anmet پانل های نئوپان از جنس کامپوزیت های بازیافتی را به بازار عرضه کرد.

این شرکت در سال های اخیر کاربردهای مبلمان و پل عابر را به عنوان راه حلی. برای استفاده مجدد از پره های توربین بادی کامپوزیت غیر فعال توسعه می دهد.

این شرکت اعلام کرد که آخرین محصول آن یک فرآیند ثبت اختراع برای تولید پانل های نئوپان از جنس کامپوزیت‌های بازیافتی است.

آدامسیو مالک شرکت، خاطرنشان می کند که تغییر کاربری مکانیکی تیغه ها به عنوان پل یا مبلمان در حجم نسبتاً کمی قابل انجام است و به دنبال راه حل بازیافت مکانیکی با حجم بالاتر، تحقیقاتی در مورد توسعه فرآیندی برای خرد کردن قطعات کامپوزیت و استفاده از آنها برای تولید نئوپان به عنوان جایگزین چوب کار کرده است. این تحقیق با همکاری بخش جنگلداری و فناوری چوب در دانشگاه علوم زیستی (پوزنان، لهستان) به سرپرستی پروفسور دکتر هاب انجام شد.

و در نتیجه این تحقیق، Anmet یک فرآیند تولید و صفحات نئوپان را به ثبت رساند که کامپوزیت های خرد یا چاپد، از 1 تا 99 درصد وزن محصول نهایی را تشکیل‌می‌دهد.

آنمت می گوید این پانل ها در مقایسه با صفحات استاندارد نئوپان مزایای زیادی دارند از جمله: قابلیت بازیافت چندباره، افزایش قدرت، کاهش جذب آب، افزایش مقاومت در برابر آتش، نیازی به ارائه فرآیند خشک کردن در حین ساخت، مانند تراشه های چوب نیست و کاهش مصرف چوب. به گفته آنمت، صنعت ساخت و ساز قبلاً به اجرای پانل های نئوپان کامپوزیت بازیافتی علاقه مند است. و در حال حاضر مذاکراتی با سازندگان نئوپان برای تجاری سازی این پتنت انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *