اخبار صنعت کامپوزیت

زنجیره تأمین الیاف شیشه در بحبوحه همه‌گیری کرونا

زنجیره تأمین الیاف شیشه در همه گیری کرونا

همزمان با ورود بیماری همه‌گیر ویروس کرونا، و پس از آن با باز شدن آرام‌ آرام اقتصاد جهانی، زنجیره تأمین الیاف شیشه در سراسر جهان با کمبود برخی محصولات روبرو شد….

همزمان با ورود بیماری همه گیر ویروس کرونا، و پس از آن با باز شدن آرام آرام اقتصاد جهانی، زنجیره تأمین الیاف شیشه در سراسر جهان با کمبود برخی محصولات روبرو شد که به دلیل مسائل مربوط به همه گیری کرونا، تاخیرهای حمل و نقل و افزایش هزینه ها و کاهش صادرات چین است.
همانطور که در گزارشات ماهانه Composites Fabricites Fabricating Composites توسط Michael Guckes ، اقتصاددان ارشد اطلاعات گاردنر، ذکر شده است، حتی با بهبود تولید و سفارشات جدید، چالش های زنجیره تامین در کل بازار کامپوزیت ها (و به طور کلی تولید) تا سال جدید ادامه دارد.

گراف 1: طبق گفته Guckes ، قیمت های مشاهده شده توسط سازندگان در حال افزایش است

گراف 1: طبق گفته Guckes ، قیمت های مشاهده شده توسط سازندگان در حال افزایش است ، اما بسیار کمتر از هزینه های واقعی مواد الیاف شیشه است. او می گوید در بسیاری از موارد، این امر ناشی از این است که تولیدکنندگان کوچک ترجیح می دهند هزینه های افزایش یافته مواد را جذب کنند تا اینکه آنها را به مشتریان خود منتقل کنند.

گراف 2: بررسی شش معیار رفتاری در بازار الیاف شیشه در خلال سال های 2015 تا 2021.
گراف 2: بررسی شش معیار رفتاری در بازار الیاف شیشه در خلال سال های 2015 تا 2021.گراف

افزایش 5 درصدی قیمت را برای محصولات الیاف شیشه

3: بررسی حجم حمل و نقل، طبق داده های تهیه شده توسط وب سایت hillebrand.com شرکت سارتکس (Saertex) افزایش 5 درصدی قیمت را برای محصولات الیاف شیشه خود اعمال کرده است.

حتی قبل از همه گیری، هزینه ها قبلاً افزایش قابل توجهی دیده بودند. این امر علاوه بر افزایش هزینه های مواد اولیه، به ویژه الیاف شیشه است. “Saertex احساس می کند برای در نظر گرفتن افزایش هزینه ها، باید افزایش قیمت 5 درصدی را برای طیف محصولات الیاف شیشه اعمال کند. (منبع: materialstoday دسامبر 2020)

منبع | compositesworld.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *